äääntligen hemma!

Ojojoj vilken heldag!
Kom hem innanför dörren och landar i soffan nu och klocka är 8.

Började dagen med morgongröt och lite amning sedan drog jag och lilleman till Birsta City för att inhandla lite grejjer.
När man blivit mamma och inte orkar ta sig tiden att klämma och känna och kolla på saker själv så förlitar man sig på de snälla duktiga försäljarna i affären. Eller jag vet inte om det har med att göra att man blivit mamma, men jag ville alltid kolla allt själv förut. Nu går jag in i en butik, orkar inte ens försöka hitta grejerna själv utan ber om hjälp på en gång.
Som nu när jag gick in på intersport. Gick direkt fram till en kille som såg ut att ha tid och sa: "Hej! jag vill ha en bra promenadsko med ett bra pris" Vips så hade jag två modeller i handen i min storlek att pröva. Utan att veta priset provar jag båda och bestämmer mig för den lite nättare skon. och tadaa.. det var den billigare av dom. 690 kronor kom jag undan med. extrapris just nu kostar egentligen 900.
Så nöjd och glad gick jag vidare till lekplaneten där jag egentligen skulle ha en present till lilla söta Felicia, men kom därifrån med ett stapeltorn till Theo istället. men men
Efter det så vart det en liten sväng på HM där ja hittade världens sötaste kortärmade body till lilleman! En grå med en stor barbaskön i sammet.

sedan handlade jag nog inget mer förutom lite barnmat och sånt.

Införskaffade den sista burken med mat till Theo. tänkte ge upp efter detta försök och göra egen och hoppas det skulle gå ner istället. MEN den här burken gillade han!!! Det var rotfrukter och kött från HIPP. Blev väldigt glad när min lille pojke åt upp 1/4 del av burken utan gnäll och protester! Hoppas hoppas att det äntligen vänder.

haha. just nu sitter han fortfarande i bilstolen och sover.. snarkar gör han också.

Vad hände mer då. Jo jag blev klar snabbare på IKEA och Birsta än vad jag hade planerat så efter det stack jag till Madde och Molly en sväng innan det var dags att bege sig till Camilla och Jamie för en lekdate och lunch. Det vart 4 mammor och 4 tillhörande bebisar då såklart.
Men tråkTheo som vanligt då har missuppfattat hela grejen med att träffa andra barn och leka så han ville sova istället. Fick sova i Jamies vagn, igen, denna gång ute på balkongen deras. så en timmes sovning + frisk luft.
Tror att min pojke kommer sova bra inatt!

Precis när jag kom hem så ringde telefonen min. Det var Erica ifrån gangstar som var utanför och hade alla kläderna med sig!! uuunderbart! Hon kom upp med dom och då bestämde jag mig för att när jag matat theo så ska jag åka och leverera kläderna till allihopa.
sagt och gjort.! Sista lasset gick till Malin där jag stannade en liten stund för att mata theo och så. Fick en mysig kräka på mig också.. såklart. Sen han började äta mat så har det kunnat komma en liten kräka nu och då.
Men det gör ingenting!

Jaa. sen packade jag in han i bilen igen och han somnade nästan med detsamma i bilen. Och nu ligger han som sagt och snarkar i bilstolen.. måste nog vara taskig och väcka honom snart. annars lär han somna för natten där och det blir ju inte så bra.

Sedärja! det var min halva roman för dagen. ;) Men det blir mycket att skriva när man varit i farten hela dagen!

Nu kom grannen hem också ser jag minsan! får se om hon kommer över en sväng. :)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0