Bil-lös!!

-OH NO-

Jag är utan bil! Imorse när jag skulle åka och lämna Theo hos pappa på hans jobb så sätter jag mig i bilen och gör som jag alltid brukar göra. håller ner kopplingen och bromsen, men... bromsen gick hela vägen ner till botten.. hmm.. det känndes inte helt rätt tänkte jag.. jaja.. jag körde ut på vägen och känner att bromsarna tar fanimej inte..
Testar att gasa på lite och ska tvärnita.. med bromspedalen i botten så rullar bilen fortfarande. jävlar!
Jag tar ett varv runt kvarteret och in på parkeringen min igen.
Klockan är då kvart i 1 och jag har tid på sjukhuset kvart över.

ringde pappa och han kom ner och hämtade mig och Theo, skjutsade iväg mig till sjukhuset och sedan åkte de ner till pappas jobb.
Tog sedan bussen ner till pappas jobb. Vi åkte iväg och handlade (eftersom jag hade tänkt åka ikväll, men nu vart jag ju utan bil), när vi kom hem igen så kollade pappa lite snabbt på bilen och konstaterar att höger däck fram är där det läcker.
Blir nu utan bil åtminstonde fram till helgen. Pappa måste då också skaffa en vagn så han kan köra ut bilen till garaget hos Farmor. det går ju inte att bogsera direkt. :P
Aja..

Skulle ha åkt till Ulrika och Simon när jag kommit hem efter sjukhuset., men nu vart det ju ont om tid och bil så det får vi ta en annan dag. Hade ju kunnat gå, men vart lite med tid.

När jag kom hem så lagade jag middag till mig och Anna. det vart mexikans köttfärspaj. riktigt gott faktiskt.
4 matlådor och middag till både mig och Anna. mycket mat med andra ord.

Just nu ligger Theo och har små glädjetjut för sig. samtidigt som ha smaskar lite på tårna. gounge min.!
Han somnar nog snart skulle jag tro.

På schemat ikväll står matte söker husse. film på kanal9. :)

Imorgon är det tisdag igen! Sim sim sim!! :D Längtar riktigt mycket.

Nej nu blire soffmys med lillgrabben!!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0