Dålig natt.!

Goddagens!

Jag och Theo har haft en riktigt dålig natt. för typ första gången sen efter koliken. :/ Han har haft svårt att få ur sig bajset både igår och i förrgår. vilket har lett till en mindre förstoppning om mycket fastare skit än vad han är van vid så det gjorde jätteont för han att bajsa+att han hade väldigt svårt att få ur sig det.

Så han har vaknat 1-2 gånger i timmen inatt och varit orolig, ledsen och haft ont. Det gör ont i mammahjärtat när han har ont. Men men. efter att ha varit upp dom första 4 gångerna och gett napp och masserat magen så bestämde jag mig för att flytta över lillplutten till min säng. så vi fick sova tillsammans.

Hade migrän när jag skulle lägga mig igår så jag hade verkligen velat ha en hel-nattssömn, men det gör såklart ingenting. alvedonen jag tog när jag gick och la mig hjälpte jättebra så när jag vaknade första gången av lilleman så var faktiskt huvudvärken borta.

När klockan var 7 så fick han lite mat, men var inte så sugen på att äta. vet inte om det är det magonda som gör att han inte är så pigg på maten, men men. Straxt efter så fick jag ett sms ifrån Elise och hon undrade om jag ville komma bort till henne och sedan ut och gå en sväng.
Absolut tänkte jag. Så jag packade ner lille Theo i vagnen och begav mig bort till Granloholm. för det är ju inte så långt tänkte jag... hmm.. det är längre än vad man tror och backen upp är faktiskt ganska jobbig, men det vart dagens motion det!

Jag skulle ringa när jag kommit fram till centrum och när jag plockar fram telefonen inser jag att den har dött! Jag var batterilös!! -OH NO-
så vad gör jag nu. Jag gick in till ICA och frågade om någon möjligtvis hade en ericsson laddare eller en ericsson telefon. tänkte så jag kunde låna batteriet eller ladda den lite. men icke. en nokia blev jag erbjuden. ja vi testade väl att sätta i simkortet i den då., men såklart så blir ju telefonnummrena och sms och allt sånt sparat i telefon och minneskort. inte i simkortet.
Jahaa.. vad gör man dårå. jo vi testar eniro. hmm.. minne som en guldfisk så kan jag inte komma på mer än adressen och förnamnet., men tyvärr räckte inte den informationen..
Det tog ett tag, men sedan kom jag på att ja! jag ringer till min mamma som sedan fick gå in på min mail, leta rätt på telefonnummret till Elise och sedan efter det kunde jag ringa till Elise och säga att jag var där.!
Puh, tänkte jag.. nu så nu skulle jag bara vänta på att hon skulle möta mig, men inte det serru! :) Hon undrade om jag möjligtvis skulle kunna gå till henne istället. Javisst inga problem!
haha.. inga problem för någon med lokalsinne och kan höger och vänster såklart.

Gick först helt fel på andra sidan.. när jag väl insåg det så jaja då vände jag och började gå åt andra hållet, men har ingen aning om vart jag ska eller vart vägen ligger. Granloholm har förresten sveriges sämsta väginformation. jag menar går man i andra områden så brukar det i alla fall stå en adress längst vägen eller liknande., men nä. inte där.
Frågade alla jag mötte efter vägen vart adressen låg, men det var ingen som visste. började snart tvivla på mig själv och undra om jag verkligen hade rätt adress., men jag hade ju frågat Elise och det var ju rätt.

Till slut så hittade jag husen! och vilken lycka!! nu skulle jag bara hitta rätt hus. men det tog inte så lång tid. precis när jag kom fram var Elise påväg ut genom dörren för att gå och leta efter mig. för hon fick ju inte tag på mig i telefonen eftersom jag inte hade nå batterier.

Så det vart lite bökigt., men tillslut kom jag ju fram och blev bjuden på hemmagjord saft och kladdkaka. mumma!!

Gick även hem också. Skönt med promenad.
använde mina nya promenadskor och trodde jag skulle få sota för det och få skavsår iom att dom inte är ingådda eller så., men dom var hur sköna som helst och känns inte ett dugg i fötterna att dom var nya! ME LIKE!

Nu sitter jag här ganska nyligen hemkommen och har fönstret öppet för att få in lite frisk luft.
Theo ligger i soffan och sover en skvätt. Blir straxt lite middag och sedan en sväng på affären för att införskaffa lite fredagsmys! :D

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0