Härliga måndag!

Igår skrevs det visst ingenting, men en liten snabb uppdatering om vad som försigicks igår då..
Jag och pappsen åkte ut till min Farmor för att hämta bilen och göra lite vårstädning av Theos vagn.
Även min bil vart tvättat, det tackar vi Bosse för. God middag fick vi också. vart en helt fantastisk dag! Bytte från liggdelen till sittdelen i vagnen också., men är inte helt nöjd med det. hmm.. tycker han sitter så kostigt i den.. säckar liksom ihop och det ser inte alls skönt ut.
Jaja.. får kika lite på det sen och se om det kanske är åkpåsen som gör det.

På kvällen igår så kikade jag på Da Vinci Koden, har nog aldrig sett den från början till slut. Tycker den är helt okej faktiskt.

Idag då..

Theo vaknade vid 6, jag gav han tutten och han somnade om till 8.. min underbara lilla bebis! <3

Sen vart det d gamla vanliga.. lite morgonmys/bus och så innan morgongröten. sen skulle Theo sitta bredvid mig på golvet och leka lite, osså tappar han helt balansen och stupar rakt ner i golvet?! Pang säger det.. så klart ramlar han med ansiktet rakt neråt och han glömmer helt bort att ta emot sig.
Röd på nosen och hakan vart han, och ledsen.. enda gången han säger mamma. när han blir ledsen.. mama mama mama låter det då.. :( Lillhjärtat mitt.
Lite tröst och mys i mammans armar så var det bra igen. Då kunde vi ligga på golvet och försöka kråla oss framåt istället. :)
Han kommer bakåt.. hihi.. och runt runt i cirklar.., men inte framåt.

Sen vart det lunchdags! Då gick vi till söta rara Jessican och käkade buffé på kinarestaurang. mums! Saknar min Jessica. Förut träffades man ju varje dag på jobbet och efter det har det i alla fall blivit en gång i veckan, men nu vart det lite länge eftersom att hon blev sjuk. Men nu käkade vi en god lunch tillsammans och kunde snacka lite skit.

Lite synd att jag ska till stockholm på onsdag för på fredagen skulle dom ha majbrasa ute på pottäng där ute. myysigt. hade jag ju velat vara med på., men nu blir det brasa nere i stockholm istället. Duger fint det med! :D

Resfebern kommer och går.

Idag ska om en timme bara faktiskt, åka till barnens hus och köpa en sulky.. tror jag.. har inte riktigt bestämt mig.. det beror lite på vilken modell det är som är i reklambladet. blir lite förvirrad. på gracos hemsida finns ingen vagn som heter mirage solo, men det är den som barnens hus säljer. det finns däremot en mojo solo, men den ser inte alls ut som den dom säljer på barnenshus.. den i reklambladet ser ju helt klart ut som mirage plusen.. jaja.. det visar sig.. är det så att det är mirage plusen dom har så ska jag helt klart ha den för den går det att fästa fas babyskyddet på.. och då blir det den vagnen jag har med mig till stockholm. mycket smidigare att ha en sulky med sig på tåg och buss och grejer istället för min gigantiska vagn.

Älskar min vagn egentligen. den är helt perfekt när man ska ut och gå långt och så., men när man bara ska ut och shoppa lite eller bara dra till affärn en sväng så är den riktigt stor och otymplig..

Tänkte försöka börja packa ikväll också..

Kan inte packa ena sportbagen dock.. för den ska jag ha imorgon till simmet.. eller så tar jag en annan då.. hmm det ska funderas på.. :)

Blöjor får jag inte glömma bort att köpa idag heller.. skötunderlägg kan också vara bra att ha.

Nu ska jag nog stryka min lille son på kinden och se om han vill vakna för lite mat kanske. :)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0