Sim sim

Idag är det tisdag vilket för mig och Theo betyder babysim!
Hur roligt som helst tycker han att det är. Plaskar och tjuter och har sig. Snart är det ingen som vill stå bredvid oss för han skvätter så mycket. Igårkväll fick han bada balja här hemma och det tog inte lång stund innan vatten-nivån var till hälften.

Just nu ligger han här bredvid mig och sover lite.
sötnöten min.


                           Sover precis likadant som mor sin

Han bör vakna snart så han kan leka och härja lite med mamman så att han är trött om en timme och kan sova igen. Han bör sova mellan 1 och 2 ifall han ska vara pigg och glad till simningen. Detta löser vi på enklast sätt genom att han får dras i vagnen den timmen. skönt även för mig att få en rask härlig promenad innan simningen.

Skulle ju kunna skriva något i stil med att man måste ju komma i form till sommaren, men det struntar jag i! :P Sade innan jag fick Theo att jag aldrig skulle bli besatt av kilon eller centimetrar efter graviditeten utan det får ta lika lång tid för kilona att komma dit som att komma av.. så 9 månader. problemet nu är väl att det är mindre än 3 månader kvar tills han är 9 månader.. hua tiden går för fort. och jag är inte inärheten av min idealvikt.
viktmässigt ligger jag precis som innan graviditeten., men jag gick ju ner 8 kilo dom tre första månaderna så jag skulle ju vilja bli av med dom också.
Men i alla fall.. jag väger som sagt lika mycket som innan, men finns inte en chans för mig att komma i jeansen jag hade innan. hmm.. hur går det till egentligen.

Jag gissar på att ... nä, jag har faktiskt ingen bra lösning till det problemet.

Men som sagt jag mår inte dåligt av att vara lite större, så det är inte hela världen. Det får ta den tid det tar. kommer nog lite automatiskt nu när det är finare väder ute att man vill vara ute och gå och då tappar man väl lite av det. kan man hoppas. :)

Tycker min vän Camilla gör ett helt fantastiskt jobb med träning och nyttig mat och ojoj.. blir avis på att hon orkar hålla det och har möjligheten till det. :) YOU GO GIRL! Hon har även en liten son hon.. en vecka äldre än Theo. Dom är bästisar dom och vi gör mycket tillsammans.
Vi har simningen tillsammans med dom också. Hur trevligt som helst!

Har ett litet irritationsmoment som ligger och stör mig, men jag har bestämt mig för att bara låta det vara.

Nu får jag nog faktiskt ta och väcka min lilla ängel. :) lite mat kanske kan locka.

Skriver mera efter simningen då jag kan skryta lite över hur fantastiskt duktig min lilla kille är! ;)

under tiden ni väntar på mer nyheter ifrån oss bjuder jag på lite bilder från lekpölen.

                      

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0