Stora killen!

Det händer så himla mycket vid 5-6 månaders ålder på dom små!
Man hinner knappt med sig själv från ena dagen till den andra så har dom lärt sig något nytt.
Förra veckan var många nyheter för oss. 

Det började med att frukostgröten för en gång skull faktiskt ville hamna i magen och det är nu det godaste lille Theo vet.
sedan så snurrade han runt från rygg till mage vilket har tagit lite tid, (åt andra hållet har han vänt sig sedan länge tillbaka) detta gjorde han på 6-månadersdagen till och med. :)
Nästa stora sak hände väl i torsdags tror jag då han helt plötsligt kom på att jo jag kan nog sitta själv. så nu kan man sätta honom upp också sitter han där. rak och fin i ryggen! plockar leksaker och parerar sina fall och håller balansen istället.
Detta har ju då gjort att bågarna på babygymet rök igår. :) Så nu sitter han i mitten av sin lilla lekpöl och har vadderade kanter så det gör ingenting om han tappar balansen och trillar åt sidorna.
Har tagit bild och lägger väl in nån tjusig sitt bild.

Bort med bågarna och vips så har vi oss en lekpöl
bort med bågarna och vips så har vi oss en lekpöl


Annars så har vi idag inte gjort så himla mycket.
Igårkväll blev jag klar med ansökan till nytt jobb.., mer om det vid senare tillfälle. :)

Tog mig bort till pappas jobb idag och skrev ut ansökan, CV samt kopierade intyg och betyg. Är ju så himla härligt vårväder idag! Riktigt fint och soligt. helt perfekt väder att packa ner lille sonen i vagnen och ut och promenera lite.
Vi kom hem för ungefär en timme sedan. Theo ska straxt få lite lunch.

Ikväll ska vi försöka ännu en gång med lite mat. (det är inte populärt för fem öre!)
Sedan blir det bad för lilleman och sedan myser vi ner oss i soffan innan sovdags.. som vanligt.

Nu har han trillat omkull och blir så förbaskad att han inte kan sätta sig upprätt själv. :)
Det är så intressant att se hur mycket han kämpar. det är inte långt kvar tills han faktiskt kan sätta sig själv tror jag.

medans jag plockade ut vagnen ur bilen så bestämde sig Theo för att det var nog dags att börja övningsköra lite.


                            underbara älskade unge! :

Det var nog allt för stunden!

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0