Trött bebis

japp en mycket trött bebis hade jag ikväll. fast jag är inte förvånad. Han brukar vara väldigt trött dom dagar vi haft simning.
Och imorgon kommer han också att vara trött eftersom vi kommer att vara på drakborgen och där finns massa bebisar att kolla och ta på och leka med.

Förut idag på dan vid lunchtid försökte jag att mata min lille pojke. Med barnmat alltså, jag helammar ju fortfarande, men det gick inte. Grannarna i huset trodde säkert att jag höll på att slå ihjäl honom. Han blir så arg! Humör det har han! riktigt bestämd liten kille.
Försöte truga och locka i 20 minuter. sedan gav jag upp.. då hade vi mat precis överallt och Theo var inge glad. '
Vi får göra ett nytt försök imorgon.
Jag är väldigt tacksam att han i alla fall äter sin gröt både morgon och kväll.
Vilken skillnad det har gjort!
Mycket gladare och piggare!

Nu fungerar även Internet för både mig och Anna felfritt! vart kalasbra att gömma undan modem och router i ett av skoskåpen i hallen. två mindre prylar jag slipper oroa mig för att Theo ska få tag i sen när han börjar krypa runt och dra i allt.

Theo var vaken från senaste inlägget enda fram till halv 9 ungefär. Då började med nattningsrutinerna med pyjamas och sista amningen. Så vi får se hur länge han sover inatt då. Annars brukar han somna vid 10 och vakna nån gång vid 6 då kan man ge honom nappen så somnar han om en timme ungefär och sen då vid 7 brukar jag plocka upp honom i min säng och mata honom. Sen ligger vi och myser/somnar om fram till 9 ungefär och då får han grötfrukost för att en timme senare få en amning.
Sedär. då fick vi med nattrutinerna också.

Jag har haft tur. Theo har sovit hela nätter sen han var cirka 3 månader.

Just det. jag testade Becur förut. Riktigt härligt skum och den drogs in i huden med detsamma! Annars när man har smörjt in honom så har han blivit som en hal liten ål och alldeles kladdig och kletig. Men som sagt det här bara försvann in i huden och han kändes jättemjuk! :) Jag hoppas att det hjälper men det vet jag väl först om nån vecka eller så.

Nu ska jag kolla vidare på desperat housewives och Cougar Town. sedan blir det till att sova så man orkar kliva upp tidigare imorgon.
Ska ju vara på drakborgen 9.30

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0