Måsattacken

haha. kanske inte behövs ett helt eget inlägg, men nu får det d i alla fall.

I lördags när jag hade varit ner vid hamnen på street meet så ringde jag till Anna och frågade om hon ville komma ut och sitta lite i solen med mig och Theo. Stackarn är ju sjuk hon. :(
Ja det ville hon ju så hon skulle komma ut då..

Jag rundar hörnet vid vägen och ska in till innergården våran då jag ser på gräsmatan en liten brungrå rund boll. åh, en igelkottsbebis tänker jag då. (sen att det är kvällsdjur hör inte hit) hinner gå några steg till så dyker en mås ner mot mig och skriker och har sig.. ahaa.. tänker jag då.. det är ingen igelkott det är en måsunge.
När Anna kom ut stog jag inne i trappen och vågade mig inte på att gå utanför lilltaket.

Vi smög runt huset för att se om den lilla ungen hade flyttat på sig, vi hann inte långt innan en mås flög rakt ner mot oss.. vi sprang därifrån.
hua

Satte oss istället vid studenternas gräsmatta (som för övrigt KRYLLADE utav bladlöss. blä) och satt en halvtimme eller så.. sen hade vi ju det stora problemet med att försöka ta sig hem igen. :)

Måsungen hade nämligen tagit sig från innergården och satt nu ute på parkeringen alldeles vid dörren. Efter mycket om och men så tog vi mådet till oss. klädde vagnen i regnskyddet och en filt på huvudet så gick vi med raska bestämda steg mot dörren. det gick bra.
vi var äntligen inne.

Senare mot kvällen eftermiddagen hade mamma och pappa mås lyckats fått bort bebisen ifrån tomten för jag har inte sett dom sen dess.. :)

Fåglar blir farliga när dom blir föräldrar.. :)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0