Midsommarfirande

Jag och Theo har haft ett helt fantastiskt midsommarfirande!

Vi började dagen med att åka och köpa blöjor och barnmat samt present till Sigge. :) Barnmaten köpte vi så klart på Hemköp i Granlo där de har 10 burkar för 79:- *TIPS*
Sedan åkte vi då till Coop för att köpa blöjor där jag också kikade efter en present till lille Sigge. vart ett fisherprice garage och när jag kom till kassan och skulle betala så blev jag glatt överraskad av att det var halva priset på det. Så jag gick ut till bilen med allt och vände tillbaka och köpte ett likadant till Theo! :D För det bra priset måste man ju passa på. Vill ju verkligen ha ett sånt garage till Theo. Vet att jag och lillebror min hade ett sånt när vi var små.

När vi kom hem var Theo trötter så det blev sova för honom, vilket passade mig utmärkt då jag kunde duscha och fixa mig iordning. Hade min nya outfit med de marinblå leggings jag köpt igår och den blå-vitrandiga tröjan med ankare på. Skitsnyggt!

Vid 12 vaknade Theo och jag hade tänkt att han skulle käka lunch, men han åt bara två-tre tuggor och verkade inte alls intresserad. insåg att det skulle bli en lååång matning och det hade vi inte riktigt tid med så jag packade ihop barnmaten igen och ner i bilen med present,packning och barn.
Stack iväg och tankade för att sedan hämta upp Linda och Sigge.
Vart bara Linda, för Lindas mamma tog Sigge,barnvagn och matstol i sin bil.

Vi åkte ut till Granlo till Lindas moster där hela dagen har spenderats. God sill-lunch med en skitgod currysill!! måste kolla upp recept på den. och en jättegod omelett med svampstuvning tror jag det var.

Sen hade vi ju midsommarkampen och vårat lag vann förståss! ;P vart ju lite regnskurar under dagen, men det gjorde ingenting.

Käkade och så gjorde vi väl vid 8 tiden och redan då gick Theo på övertid. :) riktigt trött var han.
Precis när vi ätit klart började det åska och ha sig så vi packade in alla saker i lägenheten och medans vi höll på med det öppnade sig himmelen. jävlar vad det regnade!!
Vart kvar där tills klockan var 10. Både Theo och Sigge var fortfarande vakna.
Så vi åkte hem och lämnade Linda och Sigge hemma hos dom och sen begav vi oss hemåt jag och Theo.

Theo fick i sig sin kvällsgröt men höll nästan på att somna medans han åt. :) sötnöt.
Sen la jag han i sängen och han totaldeckade! :) Trött kille.

Nu tänkte jag se en film på tv och äta lite godis, men jag orkar inte och ska nog passa på att sova jag med. kanske nåt kapitell i Jane Eyre först. :)

Så, gott folk, det var min midsommar och den var helt fantastisk!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0