Uppdatering för Theo

Mammas lilla sjukling.

Han var ju som jag skrev igår jätteslö! låg bara som en liten lealös tarm. sov iprincip hela dagen.
Han sov i alla fall hela natten endå. så iprincip sov han i nästan 2 dygn.. jag fick känna på hur det var att ha en liten bebis igen. :)
Nää.. inte riktigt.. orolig var man ju endå.
Men han sov som sagt hela natten och kräktes inte på morgonamningen.. däremot så kräktes han när vi skulle gå hemifrån istället.

Bestämde mig för att gå upp till BVC imorse. var så härligt väder.. blåsigt, men endå varmt.

Vi kom dit och i väntrummet var det en jättetrevlig tjej med en liten kille på 13 månader. Det måste vara nåt speciellt med ensamstående. man märker det på en gång. Vi snackade lite och det tog inte alls lång stund innan vi kom fram till att vi båda faktiskt var ensamstående. tror att det är så att man är mer social och framåt som ensamstående. man vågar ta kontakten med andra.
jaja kul vare i alla fall.

Theo satt som en liten hösäck och när Karin kom in och hämtade oss så såg hon med detsamma att det där var inte den Theo hon är van vid att träffa. han var så slö och trött o loj.
Vi vägde och mätte och han har stannat i längden. han blir inte längre än så här... stackars barn gå runt på sina ynka 67.5 cm.. :)
Vikten då.. joo.. sist vi var där vägde han 7780 det var för en månad sedan. efter det har han börjat äta mat och vägde honom här hemma och då stannade vågen på 8.7, så 1 kilo hade han ju i alla fall gått upp.. jippi tyckte jag..
hade mina förhooppningar om att vågen på bvc skulle stanna på 8500 då hade jag vart överlycklig.. istället tickar den ner till 7640. ajaj.. han har alltså gått ner över 1 kilo på den här veckan han varit sjuk. :( Lilla killen. inte konstigt han knappt orkar sitta upp.

Karin sa att är det så att han inte blir bättre eller sämre under några dagar så ska vi ringa in och få en tid till vårdcentralen om det blir nästa vecka. annars blir det barnkliniken på sjukhuset som får ta det.

Just nu sitter vi ute på innergården igen. denna gång vid bordet och här har jag lite sämre mottagning faktiskt.., men det fungerar i alla fall.. Theo han ligger och sover i vagnen sin. tröttöga.

Annars så händer ingenting speciellt idag. jag ska väl fixa nåt käk till mig själv senare. sen blire bara till o pyssla om lille herrn. tar förmodligen en promenad efter middagen. en mindre.. inte sidsjön runt.. utan jag tar nog nackstasvängen.
jaja.. det visar sig senare.

Nu ska jag njuta lite i solen.. batterierna på datan är snart slut ser jag.. jaja

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0