Lååångt uppehåll.

Nu vart det länge sedan jag uppdaterade... stack ju till stockholm i onsdags och det har vart full rulle där nere + att jag inte hade med mig min egna dator så det var svårt att finna tid till bloggandet.

En snabbresumé kan jag bjuda på ikväll.

Onsdag
jag kom fram på förmiddagen, låste in mina väskor i ett värdeskåp och tog sedan en tur på stan. strosade runt i nästan 4 timmar. men det var fint väder så det var helt okej. Hittade en liten leksak till theo som jag kunde fästa på bilstolen han så han hade något att leka med när han var vaken.
Klockan 3 gick jag tillbaka till centralen, hämtade mina väskor och väntade på att Lotta skulle komma.
Vi åkte buss ut till Tyresö där som bor.
Kvällen blev lugn.. lite mys,lek och massa snack. :)

Torsdag
Jag tog min vandringsrutt som jag hade sist jag var till stockholm. Gick från fårdala till centrum till skolan till tyresömusik till ringen och sen tillbaka till fårdala. Skulle varit roligt att ha någon mätare på vagnen för att se hur långt den har rullat denna långweekend. :)
Anledningen till denna runda är ju för att träffa alla släktingarna. I centrum strosade jag mest bara runt och kikade lite.. på skolan träffade jag morbor Reine (Carina var inte där), på tyresö musik träffade jag min andra morbror Jimmy. första stoppet på ringen vart till moster rita (Jimmys fru) och andra stoppet på ringen mormor och morfar.
På torsdagkväll gjorde jag nog inte heller så mycket.. tror jag.. minnet kort.. :P

Fredag
Valborg! snacka om att minnet sviker.. på dagen gjorde jag nog inget speciellt. hämtade lillJulle på förskolan klockan 3. sen käkade jag lite grillat med Familjen och vid 6-tiden kom Reine och hämtade mig för att åka upp till Jimmy och Rita. Där vart det mera mat. :) jättegott.
Vi gick ut för att kika på brasan.. som inte brann.. stockholmare har ingen koll på hur man får igång en brasa.. :) + att det regnade så vi gick in ganska snabbt igen.. Theo var väldigt trött och började på att bli lite kinkig. Vi kom hem först 11 på kvällen, hade redan bytt om på Theo till pyjamas så det var bara att mata honom en sista gång och sedan lägga han för natten.

Lördag
Åkte ut till Älvsjö för att träffa Malin och lilla Enzo.. vilket litet charmtroll.. bara 8 veckor och redan en liten charmör som flinade åt en när man pratade med honom.. mysunge.
Theo vart genast gigantisk.. farligt att träffa små bebisar.
Men Theo förblir alltid min lilla bebis! :)
Var riktigt trevligt och mysigt att träffa henne igen.. var åtminstonde 1 och ½ år sen senast tror jag.
På kvällen vart det inget speciellt. tror jag.. känns som jag missat nåt.. hmm..

Söndag
Då åkte jag buss ut till handen.. huvva.. 41 minuter på en buss.. känns inte helt okej.., men men.. det funkade... träffade kusin Jessika.. och hennes nya gubbe. mycket trevligt. tog en lunch på olearys. Inte riktigt imponerad dock,.. trist för olearys brukar kunna ha schysst käk..
När jag skulle därifrån tänkte jag ringa runt lite och se vad som händer och då vare repning hos Reine och Zammy (min tredje morbror) så det tänkte jag att ja skulle haka på.
Jimmy kom och hämtade mig vid 5-tiden och sedan åkte vi ut dit, lyssnade på när grabbarna spelade lite och surrade med Carina och hennes barn.
Kom hem vid 8, matade Theo och sedan gick jag och la mig 10 över 9.. hehe.. ruskigt trött.

Och sen vare måndag.. idag alltså.
Klev upp när theo vaknade första gången vid 7-tiden så att ungarna fick säga hej då och så. sedan la vi oss igen och somnade om till 9. då blev det gröt och sedan fick theo mysa lite med Lotta medans jag packade ihop alla grejjer.
Gick snabbt och smärtfritt.

Moster Annica kom och hämtade mig och skjutsade in mig till centralen. Sedan satt jag på tåget från 12.30 till 4. Riktigt jobbigt eftersom jag satt åt fel håll så jag mådde illa. :S

När jag kom hem hämtade pappa mig. vi plockade upp Jessica på hennes jobb så hon och jag fick sitta här hemma och surra lite innan hennes karl slutade jobba.

Direkt när hon åkte så smet jag in till Anna en sväng. sen stack hon till ikea. och jag drog till Ica för att inhandla lite käk och så.
När jag kom hem så la jag theo för att sova en skvätt.. tröttöga. :) Gick tillbaka in till Anna och kollade på när dom målade om hallen och köket.. vitt vitt vitt blire! :) Kändes lite knepigt att se på när dom målade över det som jag själv stått med en gammal vän och målat om för ett par år sedan. :) Men det kommer säkert att bli kanonfint när det är klart!
Stack till donken också gjorde vi. Där träffade jag Markus.. lite oväntat, men trevligt.. :)

Och nu sitter jag här.. trött och ska slänga mig i min egen säng och sova.. förhoppningsvis läääääänge!! :D

Godnatt gott folk.. återkommer imorgon! :)

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0