matstress

Glömde ju skriva igår insåg jag just.

Det gick lite sådär på bvc. Fick lite skäll. eller inte skäll., men hon sa till mig att jag måste ligga på mer med matningen och verkligen försöka med alla tips och trix med att få i Theo annat än gröt,fruktpure och bröstmjölk.
Jag som tyckte vi hade gjort stora framsteg, men tydligen inte tillräckligt. :/

Senast jag var dit så vägde lilleman 7200 nånting och igår 7780. sist jag var dit var när liten var 5 ½ månad ungefär, lite äldre.. så på mer än en månad har han bara gått upp ca 500 gram. toklite. hade inte växt speciellt mycket heller.. från 64 till 67.

Jaja.. jag försöker med maten och jag försöker med allt. han tycker det mesta är så äckligt och får såna kräkreflexer så att han faktiskt kräks upp det han får ner. Men igår till middagstid försökte jag faktiskt med  morot,potatis och kött (barnmatsburk alltså) och han åt upp mer än halva burken!! duktig kille! :)
Och idag åt han resten av burken.

Sköterskans tips på bvc var att jag skulle låta honom äta själv. lägga upp lite ärtor, småbitar av broccoli eller morot samt majs och sånt som är litet., men det tyckte Theo skulle vara på golvet. så med några svep med armarna så fanns inget av det jag lagt fram på bordet (la grejjerna direkt på bordet efter mitt första misstag att ge han lite ärtor i en tallrik för då vare ju tallriken han skulle ha... inte ärtorna) försökte visa honom hur man skulle göra och petade i han en ärta eller två.. dom kom upp snabbare än ögat och vips så var hela köksbordet fullt med kräka.. :S

Känns smått hopplöst.

Känns dumt att klaga också iom att jag faktiskt fortfarande har tillräckligt med mjölk för att mätta magen på min lilla grabb, är ju inte där felet ligger utan han behöver helt enkelt en mer varierad kost för att få i sig fler näringsämnen.
Men just nu önskar jag att han kunde äta lite bättre.. Han blir ju faktiskt 7 månader idag och iprincip så helammas han ju fortfarande. amningen är ju huvudmålen och gröt och mat är ju mittemellan måltiderna typ.

Jag får väl helt enkelt ge det lite mer tid.. Kan ju faktiskt vara så att min lilla pojke inte kommer till å bli så himla stor.. ja menar han har ju inte speciellt mycket långa personer att brås på.. alla på hans pappas sida är korta.. och den enda långa på min sida är min pappa.. resten är också rätt korta. :)

Mammas LILLA kille. :D

Kyrkis vart det idag också.

Vi ska på ett familjeläger i augusti som är i 3 dagar. gratis resa,boende,mat och inträde till järvsö zoo.. mycket mycket trevligt och jag ser fram emot det!!

Sen vart det lunch på stan med söta Malin och hennes lillmage.. den 12 juni kommer en liten kamrat till Theo ut och hälsar på! :D roligt.
Tänkte att jag skulle ta mina nya tygskor så jag kunde gå in dom för jag skulle ju bara ner till kyrkis och tillbaka tänkte jag,. sen kom ja ju på lunchen, men det kändes bra när jag tog på mig skorna så det skulle nog gå bra tänkte jag.. ja jävlar! fan va ont jag hade när jag kom hem.. huvva. Men nu är dom i alla fall utgådda lite granna.. två tre gånger till så. :)

Theo åt upp all gröten jag gjorde ikväll också. duktig grabb. ligger inte riktigt på en hel portion.. blir typ 3/4-dels. men det duger. det började ju med 1/4-dels portion så det ökar sakta men säkert.
Slängde han i säng för han var så himla trött vid 20 i 9. får se hur länge han sover inatt då. :) Jag gissar på 06.47

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och halvglutta på happy gilmore.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0