1,5-årskoll

Den gick ju sisådär.
Dom tyckte han var en duktig kille som kunde peka ut näsa,mage och navel. samt hur mycket han förstog och svarade ja och nej när man frågade honom saker. så förstår gör han, men han pratar inte.

Han hade även hullat på sig ordentligt de senaste två veckorna. Han väger nu 10,4 kg. Helt otroligt med tanke på att för två veckor sedan vägde han bara 9 kg. så det är bra jobbat! :)
79 cm lång var han också.

Sprutan gick kalasbra att ta. han gjorde ett litet ljud ifrån sig men sen var det bra, inge grin eller skrik alls.

Också det dåliga då.. när de gjorde läkarundersökningen så skulle de kolla så att kulorna ramlat ner på plats, men där fanns inga kulor. så jag har en kul-lös son. :/ Hon sa att hon kunde känna dom längre upp, men att dom inte gick att skjuta ner. hon sa också att det kan bero på att det är lite svalt inne i rummet och att de därför åker upp ännu längre.
De tipsade mig om att ge honom ett varmt bad och försöka känna om de finns där då, men jag känner då ingenting. vet ju inte ens hur det ska kännas. :S

Så om de inte trillar ner av sig självt så måste han opereras så de plockar ner dom. känns läskigt att han ska behöva opereras. fan.

Mådde verkligen aspissigt över det och de sa att det finns ingenting man kan göra som förälder utan det här händer vissa pojkar och är väldigt vanligt. och att de brukar ramla ner av sig självt, Så vi får väl hoppas och hålla tummarna för det då.

Har vart lite halvdåsig och haft ont i magen hela dagen. S och K på jobbet tvingade mig att lägga mig i soffan en halvtimme på eftermiddagen, såg tydligen risig ut.
Hoppas att jag klarar av att jobba imorgon. men satsar på det och sen får vi se hur det går.

Det magonda och stressen och ångesten jag haft de senaste veckorna vart inte bättre när jag kom hem och det sitter en lapp på dörren om att hyresvärden ska in i lägenheten på fredag och besikta den. fan. det betyder att jag måste ta tag i hela städningen och allt. är väl iof den som gett mig mest stress den senaste tiden, så nu får jag verkligen inte bli sjuk. Måste hinna städa.

Men sitter här nu i alla fall och är nöjd med dagens prestationer. sovrummet vart klart och sängen är bäddad med nya bäddmadrassen. orkade inte vänta i 3-5 dygn, men den har fått ligga sen i söndags i alla fall.

Nu ska jag titta på lite tv och önska att jag bara kunde knäppa med fingrarna så var allt skit undanplockat och städat och rent. i wish i wish i wish!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0