Äntligen fredag!

Jag tror att alla på jobbet har varit halvdöda idag. Vi hade nämligen allihopa för oss att det var fredag.... igår...! Så när man pallrade sig upp och iväg till jobbet så kändes det verkligen som att man var in och jobbade på en lördag. uscha.
Man ska väl kanske se fördelen med detta och att det imorgon kanske känns som söndag så helgen blir lite längre? hänger ni med?

Högt tryck har det varit idag. vid 10, efter två timmars arbete, så hade jag tagit 180 samtal ungefär.

Idag ringde dagis vid halv fyra. Tycker inte om när telefonen ringer och det står dagis.
Det var en av fröknarna som ringde för att informera om att han skitit 4 gånger den senaste timmen och varit väldigt lös i magen. Men jag behövde inte komma och hämta honom för dom skulle precis ut så då gick det bra tyckte dom. Fick prata med honom i telefonen en liten skvätt också. :)
Anledningen till att hon ville ringa och berätta detta var för att de hade haft ett barn som var hemma idag för att det hade spytt nu inatt.
Hoppas hoppas hoppas att det inte är magsjuka. Jag har verkligen inte tid eller råd med det nu.

Till något betydligt roligare. Idag vart det lite shopping till lilleman. även fast jag inte har några pengar, meeen det mesta var faktiskt på rea. :)
Vart ett par turkosa plyschbrallor och till det köpte jag en matchande randig tröja med stinky på. skitfint!
Sen hittade jag en jättesöt body(?!) Jag som aldrig köper bodys, har inte gjort det på över ett halvår. Men den var så fin så jag kunde inte motstå. På bröstet är det tryckt I <3 MMY och på ryggen är det tryckt MMY <3 ME.
Och sen vart det tvåpack med pyjamas också. superfina.

Nu har lilleman gått och lagt sig. jag sitter och slappkollar på Talang, men är inte speciellt imponerad. dåligt startutbud måste jag säga.
Nån amatörtrollkarl som beter som att han går på alla möjliga olika preparat och mongisband som tydligen inte är helt 100 som dom sjunger 30 gånger på den korta stund de står på scen. Nej, som sagt. inte speciellt imponerad. Men känner mig lite positiv så säger, det kan ju bara bli bättre? eller?

Nu ska jag springa ner till tvättstugan och dra igång torktumlaren en gång till.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0