Minnet bra men kort!

Fick tag i barnkliniken idag förresten!

De tyckte jag skulle höra av mig till VC igen och kräva en remiss till kirurgen för det är min rätt att få en andra åsikt! Och det är bättre att en kirurg säger att det inte är någon fara än någon på BVC som säger en sak till mig och skriver en helt annan i journalen.
Så jag ringde till VC och de skickade ett mail till min BVC-sköterska och hon sa att på tisdag skulle hon träffa läkaren igen och då skulle hon säga till henne att skriva en remiss. BVC-sköterskan lovade mig att det skulle bli gjort så hon ska ringa mig på tisdag när hon har remissen i handen och skickar iväg den samma dag. Sen är det ju såklart väntetider och sånt, men om 1-2 månader får vi förhoppningsvis en tid hos kirurgen.
SKÖNT!

Det var väldigt lugnande att prata med sköterskan på barnkliniken också. Hon sa det att nya studier visar att det inte är någon fara än så länge, men att man helst vill göra operationen vid 2 års ålder. Tidigare var direktiven att operation helst skulle göras vid 1 års ålder.

Så jag känner mig lugn. Eller jaa.. lugnare. Kommer nog blir riktigt nervös om det blir operation. huvva.
Men det tar vi då.

Nu. åter till min choklad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0