nu är det vår!

Idag har jag sett humlor, flugor, skalbaggar, fjärilar, tussilago, vitsippor, krokusar och blåsippor. Klart tecken på att det nu officiellt är VÅR!
Och nu ska man vara glad va? Usch. jävla vår-depp.
Börjar känna att den kanske släpper snart. jag hoppas det i alla fall.. orkar inte med mig själv mera.

Har i alla fall hållt ordningen här hemma. det är fortfarande skinande rent, ingen tvätt i tvättkorgen och jag skurar bänkar, diskho och bord varje dag minst en gång.. vet inte om jag kanske gick från en extremitet till en annan.

Innan; KAOS!! saker precis överallt.. golv? vad är det? dammsugaren kunde känna sig lyckligt lottad om den fick komma ut och rastas en gång i månaden (?!)

Efter; drar fingrarna över varenda yta jag har här hemma varje dag och dammar, dammsugar gör jag varannan, var tredje dag. skura golven en gång i veckan. torkar lister, bakom elementen. plockar theos leksaker och sorterar dem varje kväll när han lagt sig.

Det här ska väl knappast räknas som ett problem, är rätt glad faktiskt att jag har den ordningen jag har nu. i hemmet i alla fall.
Det har gjort att denna vår-depp gått lite bättre. att jag har en stadig punkt, en ordning i allt annat kaos på insidan.

haha, fan hör ni mig?! låter ju som ett riktigt psykfall. men men.

till en annan lite roligare sak i alla fall. Har bokat flygbiljetter till Göteborg nu i sommar. härligt! Blir över 2 veckor där.

Bläh, känns som att det är söndag idag, men det är ju faktiskt en hel dag till kvar på helgen. Imorgon ska jag och theo åka till gudmor Anna och kika in hennes nya lya, haha, hon har bara bott där i vad 2 månader? tiden går sjukt snabbt.

Till veckan blire kortvecka. Jobbar bara måndag,tisdag och onsdag. Onsdagkväll åker jag dessutom till mamma och blir kvar där tills på söndagen.

Osammanhängande, ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0