Jobbdag

Japp. en typisk måndag då. ringde på som satan och inte en endaste paus på hela dagen. härligt? njäee.. nog för att jag inte har något emot att det ringer så man slipper sitta göralös, men när kön är konstant hela dagen äre lite halvjobbigt., men vi har kämpat på som tusan hela gänget endå! vi är helt enkelt bäst!

Kom hem och petade i mig och theo lite middag. sedan satte vi oss i soffan och skulle mysa lite. då ringer min porttelefon. ojdå. och där står Fia och Kevin! skitroligt med oväntat besök bara sådär. jättetrevligt.
Kevin har blivit så stor! han är mycket längre än theo och bara 1½ år.

Så dom gick härifrån straxt innan 7 nångång och då kastade jag in en trött theo i duschen och sen på med pyjamas och fixa välling. theo slocknade innan sista droppen druckits upp. det var tröttsamt att leka tydligen. :)
Så nästa måndag kör vi en till lekdejt. om vädret tillåter kanske vi tar en stund på lekparken runt hörnet.

Ikväll orkar jag inte göra någonting. fortfarande alldeles orkeslös. men ska nog tvätta den sista maskinen som jag inte hann med igårkväll. bokade tvättstugan ifall att.

Fick även tag i kvinnan på kommunen som har hand om dagisplaceringarna och det var fullt på vreten! :'( Vart superledsen och hela min värld gick liksom under. fan! jag som hade hoppats på att allt skulle flyta på och att en plats bara skulle finnas där, men sån tur kunde jag ju inte få ha. suck..
men theo står i alla fall först i kön så så fort någon flyttar över till en annan avdelning eller flyttar därifrån så är platsen min. kommer bli mycket bilåkande första tiden när jag bor i nacksta eftersom att gå från nacksta, upp till södra och sen till jobbet kommer ta alldeles för lång tid. attans.
Nää., man ska väl försöka se ljuset i tunneln och det är ju faktiskt 1 månad kvar tills jag ska ha plats. 1 månad och nån vecka tillochmed. kan ju hända mycket på den tiden på ett dagis.. åh hoppas hoppas hoppas.. håll alla tummar och tår ni har för oss nu!!

Nej nu ska jag kika på halv åtta hos mig sedan blir det nog bara att slöglo på tv:n. går inget bra alls på tv ikväll. nu ångrar jag att jag packat ner dvd, filmer och playstationet mitt. hade ju kunnat spela lite ikväll annars.., men men. man kanske ska försöka återuppliva supernintendot och spela lite zelda... hmm. värt att fundera på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0