trött

Attans. den här bloggen kommer bli lidande av min semester känner jag redan nu.

Jag har liksom inte tid,lust eller ork att sätta mig vid datorn och skriva., sen surfar jag mest med mobilen numera vilket gör att det inte blir så mycket bloggande då det fortfarande tar sån tid för mig att skriva på mobilen., men men.

Idag åkte lillebror hem. han kom hit förra tisdagen och sen dess har det varit full rulle. lilleman har dock varit sjuk så sista arbetsdagen blev på torsdagen då jag på fredagen inte hade någon som kunde ta hand om theo medans jag jobbade. så sista dagen innan semester vart en VAB-dag. och VABen fortsätter.

Nu har theo fått vad jag misstänker kan vara vattkoppor., men jag är lite osäker. skulle kunna vara höstblåsor också.
han har massa blåsor på fötterna, både under och på. massa blåssor på benen och skinkorna. men inte en enda prick på resten av kroppen. nån enstaka på en arm typ. så jag är lite osäker på om det kan vara vattkoppor endå.
ska avvakta nån dag till och ringa och höra med bvc vad dom tror det kan vara.. inte för det spelar så stor roll. vare sig det är vattkoppor eller höstblåsor så har han ju fått nåt av det överstökat så att säga.

Har som sagt anmält vab så jag slipper sitta på semester och ha sjukt barn. så jag får ju igen mina semesterdagar han är sjuk och kan ta dem senare.

Va och kollade på en lägenhet förra torsdagen och fick den!! :D Så den 1:a oktober flyttar jag och Theo till nacksta till en trea med egen uteplats och allt. ska bli mysigt. en stor trea är det. 89 kvadrat.
Mitt största problem nu är ju att jag inte får tag i min nuvarande hyresvärd och kan inte säga upp lägenheten. har ringt som en tok hela veckan. vill verkligen inte att det drar ut på tiden mer så jag inte får lägenheten uppsagd förrän i augusti för då blir det två månader med dubbelhyra. illa nog som det är nu med 1 dubbelhyra.

kollade runt lite på flyttstädning också då jag verkligen inte orkar ta tag i det själv. 4000 kr hittade jag nånstans för flyttstäd inkl fönsterputsning. låter jävligt dyrt, men vad vet jag, det kanske kostar så mycket. hittar jag inget betydligt billigare så får jag sköta det själv. och beställer bara en fönsterputs. för det orkar jag INTE göra själv.
ska ta tag i alla samtal som måste göras imorgon också. el,bredband och telefon.

som sagt så har ju brorsan vart här uppe med båda barna och vovven. vi har haft jätteroligt och theo har sprungit runt hela kvällen och letat efter milo och nomno(morbror)
Men mer om det vid annat tillfälle. Nu ska jag sova. hade tänkt lägga mig tidigt men vips så var klockan visst 20 i 12.


Just det. en liten note bara. började med LCHF i fredags och det går skitbra. går ner i vikt hela tiden. ligger på -6 kilo nu och centimeter vet jag inte. har inte mätt mig något, men det känns på kläderna.
jag är väldigt nöjd över 6 kg på de 3 ½ vecka jag hållt på. ska det fortsätta i denna takt så kommer det gå skitbra.!

har 2 ½ kilo kvar till min och min PTs semestermål. vi hade sagt en vikt som jag skulle ha nåt tills efter semestern. så när jag kommer tillbaka till jobbet så skulle jag ha kommit dit. så nu har jag alltså en månad på mig att gå ner 2½ kilo. och det ska jag väl kunna klara av.
Imorgon förmiddag tar jag mig en promenad med vagnen. beroende hur vädret är kanske vi tar en prommis upp till sidsjön, går två varv och avslutar med att mata fåglarna kanske. mmm.. det tåls att tänka på. Pallar inte att bara sitta här inne i sjukstugan. ute på promenad måste man ju kunna gå på utan att förpesta och smitta andra.. eller?

jaja. yrt inlägg.. som vanligt när jag skriver.

nattinatt på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0