VAB

underbart va? nä knappast.

Fick en läkartid för theo och hade en hel del att ta upp. han har fått ett bett på benet. av vad har jag ingen aning om. en mycket elak broms eller en spindel tror bvc. han visar också redan nu tendenser till att vara mycket känslig för insektsbett eftersom han fått en ordentlig inflammation på benet.

Fick lite kompresser som var förimpregnerade med nån salva som jag ska sätta över såret när han ska sova inatt och fortsätta så under hela helgen. har det inte gått bort på måndag så ska jag höra av mig igen.

ska också ringa på måndag för att få en tid hos min ordinarie barnläkare och göra några tester för att se om en adrenalin-penna måste skrivas ut så man har en utifall att han skulle bli getingstucken.
Jag själv har aldrig blivit det så jag vet inte om jag tål dom eller inte. både lillebror och mammsen är ju dödligt allergiska mot getingstick. så man blir ju väldigt orolig över lillemannen såklart.

Så nu är vi hemma. theo ligger och sover, jag har varit ner och bokat tvättstugan ikväll och när han vaknar så måste vi iväg och handla lite nödvändigheter såsom frukost till lilleman imorgon och blöjor och sådant. en skurhink kanske man ska passa på att köpa också. ;)

Jag har för övrigt träningsvärk utav bara satan i benen. har gått en hel massa i veckan, men tror det är gårdagens tre promenader som det sitter i. hade inga bra skor på mig så det tog väl lite extra. :P

Nu ska jag passa på att slappa lite i soffan innan lilleman vaknar. man vet ju inte på vilket humör han är på. hostig är han fortfarande. så vi puffar på här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0