Just det. lägenheten!

Glömde ju bort att berätta om den.
sitter i valet och kvalet. fasen jag kan inte bestämma mig. ska nog lämna in en intresseanmälan i alla fall. så får jag se. var så jättemånga som var på visningen så jag tror knappast jag har någon chans., men man vet ju aldrig.

den var i alla fall jättefin. det var mysigt liksom. ganska liten eftersom det är en trea på 65 kvm. kanske lite för litet kök kan jag tycka, men endå helmysig. det negativa med den är ju att den är såpass liten så man får inte plats med en tvättmaskin i lägenheten utan måste då gå till grannhuset för att tvätta. och då kan jag iprincip bara gå efter att theo lagt sig på kvällarna och det blir jobbigt i sig.
+ att vid den här årstiden gör det ju inte så mycket., men sen när det är vinter och man ska pulsa i en massa snö för att komma till tvättstugan känns inte allt för lockande må jag säga. så ja det var väl de stota problemet med själva lägenheten.

sen har vi de två andra stora grejjerna. nytt dagis till theo!? Ska man ta ute på alnö eller kanske inne i stan eller ska man ha i ljusta tillochmed? det är ju hur mycket som helst man behöver tänka på när man är ensamstående och det där med dagisplats. jag menar. jag vill ju att det dagis jag väljer ska vara lätt-tillgängligt för pappa också. så han kan hjälpa till med hämtning och sådant. han är ju kanske inte sådär värst sugen på att åka ut till alnö för att sedan åka tillbaka emot stan igen. så jaa.. hmm..

sen är det bilen också. ska jag bo där ute mitt på alnö så måste jag ha en ny bil. dels en bil som det finns fungerande värme och kyla i. en som har motorvärmare. en som är lite mer stabil. vill inte slira ner med ett däck i diket och bli ståendes bara för att bilen inte pallar att ta sig ur själv. ja ni förstår.

så det är väldigt många saker att lägga i beräkningen om jag ska flytta dit. och så många saker som ska fixas och vara nästintill ordnade i tanken i alla fall tills mitten av veckan som kommer då jag får veta om jag fått lägenheten eller inte.

hmmpf.

sitter nog fortfarande fast i tanken på den lägenheten jag inte fick som var bort emot skönsmon där jag skulle haft gångavstånd till jobbet och ett dagis precis runt hörnet och jaa.. den skulle ha varit perfekt. då hade jag inte behövt bry mig om en ny bil eller dagisbyte. eftersom att dagiset då runt hörnet hade varit det självklara alternativet.


Nu hör jag att eagles har börjat spela. stackarna som får stå ute i duggregnet och lyssna.

Vart ett lite köttigare inlägg denna gång. :)


Tror jag ska ta mig en näve nötmix med chillismak och kolla på en film! brudens bäste man tror jag minsan.

jäsiken vad högt det låter om konserten. har fönstrena stängda men hör endå vilken låt det är. :P ett sjujävla drag lär det vara nere på IP.

Gokväll gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0