tänk att nåt så litet kan förstöra en perfekt dag!

Okej. vi kan börja med det trevliga.

Började dagen med att både jag och theo behövde duscha. så djävulskt varm i lägenheten så man håller på att dö. måste fundera på att införskaffa antingen en stor golvfläkt eller en takfläkt till sovrummet.

Sedan kom morfarn och hämtade theo och dom åkte och kollade på massa traktorer. han hade haft det jätteroligt och var i sjunde himlen. gospojken. Jag stack iväg till birsta för att shoppa lite basplagg till theo. och vart faktiskt en klänning till mig själv. ett helt nytt inlägg för den kommer senare.

Stack därefter till söta sussu på alnö och vi umgicks och hade det jättetrevligt.
vid 2-tiden började jag bege mig iväg och stannade till vid Ica maxi för att inhandla kvällens käk. mums.

Theo har varit på ett helt fantastiskt humör. och vi hann tillochmed med en liten sväng till en gammal arbetskamrat och hennes lilla knodd innan det var dags att bege sig tillbaka till alnö fast denna gång till jessica och co. alltid lika trevligt med gott att äta och roligt sällskap. theo härjade gärnet och snickesnackade med alla.

Åkte inte hem förrän klockan vart straxt efter 9. då var theo färdig som artist och somnade omgående i bilen.

Så det var min helt fantastiskt underbara dag. som förstördes med detsamma i och med att jag svängde in på min parkering. ser att den nya grannjäveln har fest. och inte liten sådan. de är runt 20-25 pers som sitter utomhus och gormar och har sig och spelar svinhög musik.vilket resulterar i att theo inte kan komma till ro så jag måste stänga fönstrena, och det gör att sovrummet nu förvandlas till bastu. jävla idioter!

Har tillochmed ringt till farbror tusse och de skulle svänga förbi vid 11-tiden och kolla om det var lika livat då så åker de på sig en liten reprimand.

Jaja. surkärringen i huset det är jag det., men jag tycker att det får fan vara nog nån gång. förra onsdagen hade han fest också. och då slutade de inte förrän halv 1... på en onsdag?!
sen har han fester var och varrannan helg. alltid med fönster öppen vilket gör att musiken kommer rakt upp till mig. nej fy. blir nog ett samtal till hyresvärden också till veckan. man ska väl inte behöva acceptera hur mycket som helst. och theo vaknar ju flera gånger även fast fönstret är stängt eftersom det är sånt jävla liv utanför fönstret.
Åh, längtar tills jag kan hitta en ny lägenhet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0