Farsdag

Kom jag på att det var mitten av dagen typ. :P så då fick pappsen ett grattis. vi har aldrig riktigt firat fars och morsdag med presenter och sånt. har liksom inte varit en sån big deal liksom.

Vi åkte i alla fall ut till farmor vid 10-tiden och kom hem vid kvart över 6 ungefär. Theo har varit helt hopplös idag. han har varit gnällig, skrikig och grinig.
ingenting har dugit. han har varit arg och bara allmänt pissjävlig. funderar på om det är att han håller på att bli sjuk. han har nämligen varit snorig idag. så det kan ju ha med saken att göra.

mitt tålamor har i alla fall varit nere på noll kan jag ju helt klart konstatera. har inte orkat med honom. så det var skönt att vara ute hos farmor där man kunde få lite avlastning i form av att andra underhåller och tjatar lite på honom.

fortfarande risig i magen är han också.

Vi får se hur natten går och hur han mår imorgonbitti., men jag ska försöka gå på jobbet också får dom ju ringa från dagis ifall det inte funkar.

Just det.
hur det gick med sängen?
det gick kalasbra.
jag la honom igårkväll och han klev inte upp en endaste gång. han vaknade till vid 5-tiden imorse och var ledsen. eller vaknade till är fel ord för han var inte ett dugg vaken när jag kom in i hans rum. men jag bäddade om honom och pussade honom på pannan och han snusade vidare.
sen vaknade jag igen 10 över 7 för att han var jätteledsen och helt i panik. undrade mest varför han inte kliver upp ur sängen och kommer in till mig om han vaknar på det sättet, men eftersom att han inte var vaken där vid 5 så antog jag att det var samma sak nu. jag klev upp och när jag öppnar min sovrumsdörr så hör jag att det är inte alls ifrån hans sovrum ljudet kommer. då har lillstackarn gått ut i köket i sömnen och väl där vaknat till och är helt i panik för det är alldeles mörkt och ingen är där.
så när jag kommer ut i köket kastar han sig i armarna på mig och hulkar och är jättejätteledsen.

Gick in med honom till mitt sovrum. där somnade han om på direkten bredvid mig. sen vaknade vi till båda två vid halv 9. så en relativt bra natt/morgon.

Nu ska jag kika på lite tv sen så blire sussa tidigt. imorgon blire som sagt jobb! :) hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, jaså? Upp med en bild nu då. :D

2011-11-14 @ 20:42:48
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0