Magsjuka?(varning för skitsnack)

Någon som har eller har haft årets magsjuka på ungarna?
Theo har varit tvär-risig i magen i en hel vecka nu. löst skit. ikväll var den värst.
han brukar ju oftast skita direkt på morgonen men nu har det inte hänt nåt under hela dagen. han har däremot gått runt och lagt mökar som skulle kunna ta död på en.
Men sen nu på kvällen så la han en sån jävla skit så jag trodde bergis att hela han var nerskiten, men det hade klarat sig från lekage, men det var rinnande iprincip.

Och sån har han varit nästan hela veckan. kanske itne riktigt såhär lös, men lös i magen och skitit massor med gånger.

Så jag funderar lite på om det kan vara magsjuka som bara går åt ena hållet så att säga.

Pratade med en bekant som är förskolelärare och hon sa att årets magsjuka är skitkonstig. bokstavligt talat. så undrar om det kan vara det.
men en vecka?
aja. hoppas att magen ordnar till sig på honom under morgondagen.
sitter och funderar om det kan vart nåt han ätit, men nää.. inte en hel vecka.

ja det visar sig väl.

Fick en galet nöjd kille i alla fall när jag tagit bort ena sidan på spjälsängen. åh, vad lycklig han vart.
jag gick ut och satte mig i vardagsrummet också hör jag att det blir alldeles lugnt och stilla där inne. så ropar han på mig och när jag kommer in så har han bäddad ner sig i sängen lillknoppen. han tyckte det där var hel-läckert.
Nu har han somnat också. utan några som helst bekymmer. var ju förberedd på att han kanske skulle springa upp och ränna, men icke.
han sover så gott så.
Hoppas det håller i sig. och att han inte springer upp allt för tidigt imorgonbitti.

Idag har jag haft en kolis-dag. vilket har betytt pizza och nu ska jag faktiskt äta mig lite karra. :)
men läsken skippar jag. var ju helt beroende utav läsk och vet att skulle jag dricka nu så skulle jag bli fast igen. nej läsk det får bli vid enbart väldigt speciella tillfällen. :) som till veckan på twi-day. då blire nog en eller två läsk. sen när vi ska bo på knaust med jobbet och ut och dricka lite drinkar på kvällen då får det vara hur mycket kolisar som helst. det skiter jag i. :D jag ska dricka godrinkar. :) inte allt för många förståss eftersom vi ska jobba hela helgen., men endå.

Tvättstuga har jag också ikväll.
har lagt i sista maskinen så ska ner och hänga upp den om en halvtimme. sen gäller det att inte glömma bort tvätten. :)

Imorgon ska vi ut till farmor. träffa dom och träffa faster. trevligt trevligt. theo ska få prova lite hjälmar också. inför skoter-säsongen. måste köpa goggles till honom också. i år ska han ju minsan få köra skoter själv. lillskotern börjar bli alldeles lagom i storlek till honom. :) kommer bli skitmysigt när han lärt sig hur man kör själv. det tror jag han kommer gilla. och till sommarn så är han tillräckligt stor för att köra sin lilla bubbla cab också.  :)

Jaja.. nu vart det massa svammel.
hoppas ni har en asnice helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0