Aldrig vara nöjd?

Nää.. ibland så är det bara så.

Nää.. nu ska jag itne vara sån. jag är inte missnöjd. men besviken är jag. hämtade theo från dagis och han har en lånetröja på sig. okeej. ifrågasätter detta då han har ombyteskläder på sin hylla, men de sa att de inte hittat någon tröja där. bara ett par byxor.
går själv till hyllan och lyfter och letar efter hans tröja, men den är spårlöst borta. FAN. nån har alltså snott Theos tröja. Theos namnmärkta tröja. POP-tröja till råga på allt. aja. inte mycket att göra åt. sa att jag skulle kolla hemma om jag mot all förmodan dragit med den hem under helgen (vilket jag tvivlade starkt på) och mycket riktigt. här hemma finns ingen blå tröja.

Det är ju såklart inte dagis fel. och jag klandrar självklart inte dom. men man blir liksom besviken. besviken på hur andra föräldrar bara kan ta något annat barns kläder. betyder det här att jag inte kan lämna någonting på dagis? ingen tröja, inga byxor. overall? skor?
Vart går gränsen för vissa föräldrar på vad man kan plocka med sig hem som är andras?
Som sagt. besviken. nå grymt.

Ska ta upp det med dom imorgonbitti igen och informera om att den inte är hemma och att den kommit bort där. de kanske kan hålla ett öga öppet liksom. inte för att jag tror att tröjan kommer komma tillbaka. då måste ju människan som tagit den vara helt puckad om man stjäl en tröja från en annan unge och sen har den på ungen några dar senare.

Aja..
fan!

Borde inte vara så upprörd som jag är, tröjan är inte ens speciellt fin. ganska ful faktiskt.. det var därför det vart en dagisombyteströja liksom. men endå.

Också är jag inne i fas fyra av min pms.. alltså nedstämdhet och självaste mensen.
Har suttit på jobbet, nära till tårar flera gånger.
Inte för att det hänt något speciellt eller att någon varit otrevlig.. utan jag blir bara pang boom jätteledsen.

Till helgen får jag inte träffa mitt hjärtegull nånting nästan . :( men det är snällast emot honom.
Ska ju åka upp till övik och tillbaka iprincip. så det skulle mest bara bli en massa sitta i bil och det är ju mindre trevligt. så han får istället vara ute hos farmor och bosse i 2 nätter eventuellt. det beror lite på hur sent vi kommer hem på lördagen.

Nu ska jag lägga mig i soffan och gå under en skvätt.

bläää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0