övik tur och retur

ja varför inte.

Igår så åkte mamma ner till stockholm till släkten för kalasfirande av morfar som fyllde 75. På vägen ner så lämnade de Mickis här med mig. Mickis hade nämligen en musikvideoinspelning som hon ville vara med på uppe i övik idag så vi löste det bäst såhär.

Theo fick vara ute hos farmor. så han har varit där enda sedan fredagen och imorgon får jag äntligen träffa min lilla gos igen. :)

Så idag då. då vaknade vi sedan begav vi oss mot övik. Mickis hade sin dans och jag strosade runt på stan och hittade massa grejjer.
Det vart julkläder till theo inköpta. ett par röda jeans och en grå/röd/vit rutig skjorta med svart slips. En onepiece till Theo, två bilar-böcker. bland annat den som de hade på theos gamla dagis som jag har letat som en tok efter. den hittade jag. hur kul som helst. kostade bara 25:- dessutom så det var ju ännu bättre.

Sen va ja på jysk och köpte sängkläder till theo. vart ett med bamse och ett med blixten. kudde och täcke köpte jag också.

När Mickis var klar så åkte vi hem till sundsvall igen. kom hem vid 7-tiden. så nu ligger vi i soffan och kikar på så mycket bättre. Imorgon ska vi hämta theo ute hos farmor, pröva kläderna jag köpt och sedan se om vi behöver ta en tripp till birsta för att byta något eller om storlekarna blir bra. tycker det är så svårt med storlekarna till theo. på vissa affärer funkar en storlek, på en annan ska det vara något helt annat. så jaa.. prova det måste vi göra. :)

Nu ska vi glo vidare.

Just det.
till veckan ska jag åka till en gammal arbetskamrat vars dotter har vattkoppor och hoppas att Theo kanske drar på sig en liten smitta. :) Så skönt att ha det överstökat liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0