Att simma motströms

Är precis så det känns just nu. kämpar som attan för att ta mig till det lugna vattnet, men så kommer en ström och en våg av vatten.

Känner mig nedstämd och alldeles hopplös idag.
Jag sitter och känner att det är nära till tårar. orkar inte mera nu.

Så små saker får mig att bli totaldeppig.

Som nu när jag kom hem. Ser att Theos beställda tårtbilder har kommit hem. jag överlycklig slänger mig över kuvertet och öppnar det. och inser med detsamma att det är fel bild! Nu löste det sig endå eftersom jag hade ett mobilnummer till säljaren och kunde skicka ett sms som jag fick svar på med detsamma och han skickar rätt bild redan idag.

Så egentligen ska jag väl se det positiva och se det som så att jag faktiskt nu har 3 tårtbilder. men nä, jag klarar inte av positivt just nu. just nu får jag vara negativ.

Uscha.

Vill bara må bra. har för mycket stress omkring mig tror jag. i vilken form den här stressen kommer kan jag inte riktigt svara på.. kan inte riktigt peka på det liksom., men nånting är det.

Mår dåligt på kvällarna och känner ofta att jag har varit för frånvarande med Theo och det kommer en våg av dåligt samvete över mig, att jag är en dålig mamma.
Så för att lindra mitt dåliga samvete så måste jag in och plocka upp min underbara lilla son när han sover, lägga mig i min säng med honom fastklamrad runt halsen. när han kramar till och klänger sig fast så blir jag varm i kroppen och mår bättre.. för stunden..

Som sagt det är såna småskitgrejer som gör att jag bara bryter ihop.

För idag har egentligen varit en bra dag. det har gått jättebra på jobbet, jag har fått massor med beröm för mitt arbete. Det löste sig med tårtbilderna, det gick jättebra med hämtningen ifrån dagis, Theo är supergo och kramas och jag har träningsvärk och det känns skönt., MEN.. det där jävla MEN:et.

Nä, usch och fy.

har en skitdag idag helt enkelt.
Jag mår inge bra alls. blä. Ikväll planerar jag att försöka orka med tvätten i alla fall., men nån packning blir det nog inte. kraft eller ork finns inte.
Sen ska jag ligga i soffan och dra en filt över mig och bara vara där.

Ikväll när jag ska sova kommer jag plocka upp theo i mina armar också får han sova med mig nån timma innan jag kan komma till ro..

Nu ska jag kasta mitt lilla sandmonster i badet. han har nämligen dragit med sig halva sandlådan hem... i sitt hår..

Kommentarer
Postat av: Karin.B.

Zandra, du är en enastående mamma kom ihåg det. Du gör det jättebra som tar hand om Theo helt ensam. Inte undra på att du känner dig trött och slut, särskilt nu när du har så mycket att göra inför flytten. Allt kommer att bli lugnare sedan....

Tycker det är jätteroligt att läsa din blogg förresten.

Styrkekramar från tant Karin

2011-09-29 @ 19:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0