bortrest

och som vanligt blir det ingen uppdatering på bloggen just då.

Men nu är jag hemma.

Vi har haft en mysig helg.

resan upp däremot var mindre trevlig.

Jag flexade ut 1 timme tidigare för att jag skulle komma iväg i tid och theo inte skulle hinna hungra ihjäl innan vi var framme. tji fick jag.
för första gången i hela mitt liv hade jag inte resfeber för att jag skulle ut och resa. och då händer såklart allt.
Vi kom iväg från sundsvall runt 15.35 typ. och hinner väl en bit efter timrå. mellan timrå och härnösand. där står trafiken helt stilla. totalstopp. då har det varit en trafikolycka och trafiken står totalt still i båda riktningarna. det var 1 bil som hade farit in i mitträcket och bärgningsbilen var på plats och skulle bärga bort bilen då tre andra bilar krockar rakt in i smeten. jävla nötter som säkert pendlar och är inte tillräcklig uppmärksamma på trafiken framför dom.
Så vi blev sittande där i 2 timmar. kul va?

sen under dagen hade det regnat enorma mängder i bjästa så där var det en halvmeter vatten på vägen så e4:an var avstängd. när jag väl kom dit hade det mesta av vattnet runnit bort, men avfarten från e4:an till bjästa var fortfarande avstängd. så jag fick köra halvvägs till övik innan jag kunde vända och köra tillbaka för att komma på södergående för den avfarten var fortfarande öppen.

Som sagt. jag flexade 15 och hade hoppats på att vara framme till senast 17. vi kom fram 19.00. trötta, hungriga och riktigt less., men jag är glad endå att det vart lite förseningar här i sundsvall. för hade jag kommit iväg 10-15 minuter tidigare hade jag kanske varit mitt i smeten. Mamma sa att det var därför jag inte hade nån resfeber. jag hade änglavakt. :)

När vi väl kom fram så åt vi god tacos och sen hittade theo valparna. ska lägga ut bilder på det senare. nu ska jag se på idol. :)

Men kort och gott. vi har haft en jättemysig helg med massa lek, bus och skratt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0