fram och tillbaka

fasen nu är jag lur på om han kanske har koppor endå. han har nu 3 stycken röda små bulor liksom på ryggen. hmm.. ja det är väl bara att vänta och se vad det blir av dom.

Vi åkte iväg till farmor i alla fall. jättemysigt. theo lekte med tågbanan och bilarna och sen ut och plocka lite plommon, svartvinbär och grodor. :P lekte lite i sandlådan också och busade på.

Stannade kvar till lunch. en god sallad för mig och farmor och theo fick potatis och fisk.

Hörrni!
Nu har jag gjort mina frukostmuffinsar. de vart faktiskt helt okej.

Här har ni receptet. 

4 ägg
400 g keso
0,5 tsk svartpeppar (grovmald, har ni inte det ta lite mindre)
körsbärstomater'

Det är den enkla varianten. finns en lite mer lyxigare med grädde, bacon, linfrön, riven ost och persilja., men hade inget av det hemma just nu så det fick bli basic. ska testa de andra också nån gång.

Men det du gör är alltså att blanda äggen, keson och svartpeppar i en bunke med gaffel. sedan häller du "smeten" i muffinsformar. helst om du har teflonformar som du ställer pappersformarna i annars flyter de lätt ut pga tyngden som blir.
Fyll inte upp formarna hela vägen!! det stog nämligen inte i receptet och jag fyllde dom nästan hela vägen och de stiger ganska bra så det var smältost överallt.
ett annat tips som inte står i det recept jag hade är att låta keson rinna av en del innan ni blandar det med äggen.
de blir annars väldigt vattniga.

När du har fyllt muffinsformarna med geggan så tar du en körsbärstomat och placerar mitt på varje muffins.

In i ugnen i 20 minuter på 200 grader. klart!

Skitgott att bara äta som de är eller så steker ni på lite bacon vid sidan om eller har det som tillbehör till ja, vad som helst egentligen. skitgott vart det.

Nu ska jag slappa lite i soffan medans theo sover.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja den är från nameit. Tror inte det är en äkta onepiece, men de är ju en sån även om de är en fejk ;)

2011-09-04 @ 15:14:56
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hehe, det är nog för att du tog körkort samma dag som Milton föddes, annars hade jag nog inte kommit ihåg det ;)

2011-09-04 @ 18:50:43
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, att det var! :D

2011-09-04 @ 19:19:17
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0