Hemma och sjuk

Ja.. började känna mig bättre redan vid 10-tiden så jag tänkte att jag kunde passa på medans jag mådde okej att rensa bort allt från soffan och städa upp theos leksaker. sedan tänkte jag ge mig på att flytta aset till soffa så jag kommer åt alla leksaker, papper och filmer som theo lagt där. la mig bara i soffan för en liten stund och skulle precis spela lite wordfeud så ringer dom från Theos dagis.

Jag måste hämta honom för han har ramlat och behöver förmodligen tejpas ihop. ooookej..

Sätter mig genast i bilen och medans jag kör så ringer jag upp till sjukvårdsrådgivningen och frågar om jag ska till VC eller direkt till akuten. men VC var det som gällde.
Så jag kommer in till avdelningen där theo sitter i en utav fröknarnas knä alldeles borta. jättetrött och slut. han har då ramlat ifrån matstolen rakt ner i golvet och huden vid ögat har spruckit så han måste tejpas.

Vi åkte direkt till vårdcentralen och fick komma in med detsamma. en sköterska kollade på honom, och den en läkare. de kunde konstatera att sprickan inte tagit sig hela vägen in till ögonvrån och att det heller inte blivit hål rakt igenom huden och att det förmodligen skulle hjälpa med att bara tejpa ihop.
om han skulle fortsätta blöda ikväll så skulle vi upp till akuten så de antingen får sätta ett litet stygn eller alternativt limma och tejpa. SÅ jag vet ju vad jag har för mig ikväl... 11.30 ringde dom från förskolan och nu är klockan 20 i 3 och det blöder fortfarande..


Här har ni en tjusig bild på hur min stackars lilla älskling ser ut just nu efter att han sovit lång middagslur.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men stackars Theo! Gör ont i mig när jag läser.

Han har verkligen jättecool färg på ögonen.

2011-09-16 @ 18:30:56
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0