Nu är jag fanimej klar!

för ikväll i alla fall!

Har packat theos leksaker, inte alla såklart. han har fortfarande bilarna framme.
sen har jag rensat undan soffan och damsugit hela soffan. gjort klart i sovrummet så där inne står bara en massa svarta sopsäckar med ettiketter på om vart dom ska sen vid flytten.
Sen har jag även packat lite i lillförrådet samt hallen.
Så. jag tänker säga att jag är klar för kvällen. tänkte åka till affären och handla lite gotta till mig själv.

Tänker unna mig en kolhydratbomb utan dess like. :) Min PT har sagt att det är bra att chocka kroppen med kolhydrater 1-2 ggr per kvartal. det kan dra igång viktminskningen igen. så jag ska äta mig en krämbulle. som faktiskt bara innehåller 10 gram kolhydrater/100 så det är ju inte så farligt endå.
Har ju inte fått i mig några kolhydrater alls idag eftersom både frukost, lunch och middag bestog av ägg och bacon. och ägg och bacon ligger så nära 0:an i kolisar så.. :)
Har ju inte fyllt min dagskvot på 20 så det är lugna puckar.

Sen att en krämbulle innehåller massa annan skit och socker och vitt mjöl, det skiter vi i. det är 10/100 så det är lugnt.. :P

Vadå? försöker jag övertala mig själv om att det är helt okej att äta en krämbulle? joo.. lite kanske. hehe

Jo och såklart ska ju nånting skita sig för mig när jag tror att allt kommer flyta på.. självklart.

Kommer förmodligen inte att slippa min dubbelhyra och kommer dessutom att få betala för en tapet som nu inte längre är hel. jävla skit.

Skulle ta bort väggordet ovanför theos säng. orden står fortfarande kvar på väggen, men inte i svart text utan man ser texten pga avsaknad av tapet där bokstäverna suttit. ja ni fattar. tapeten följde med när jag skulle dra bort orden.
Såååå.. jag ska ringa hyresvärden på måndag och höra hur man ska lösa det. för det jag kan komma på för att slippa dubbelhyran och att behöva ersätta för tapeten är ju att jag själv målar om hela sovrummet innan jag flyttar. så jag lär stå hela söndagen och måla sovrum. kuligt va? jag som hade planerat att packa upp kartonger då, men det kan jag ju glömma.

Andra alternativet är ju att jag skiter i det, men då kan inte den nya hyresgästen flytta in den 4:e för då måste hyresvärden "renovera" sovrummet först. såå.. jag ska som sagt ringa och höra hur man löset det bäst.

Nån som känner sig sugen på att måla ett sovrum den 2:a oktober? alternativt nån som känner sig sugen att packa upp 20 kartonger i nya lägenheten?
Va va va? Kom igen.. ja bjuppar på lite vin eller öl. kanske en pizza? :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som gamla tider när vi målade om mitt/ditt vardagsrum vitt. Men inte fick jag någon öl eller pizza då inte ;)

2011-09-24 @ 19:46:36
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0