räkmacka?

eller bara tur?

Jag känner mig väldigt lyckosam idag.

Började dagen med att jag fortfarande hade ont i halsen. inte alls lika mycket som igår, men endå. fast hade istället börja bli snorig, men det kan jag ta.

Gick till jobbet i alla fall. (eller jag åkte bil) och kom överrens om att sitta i telefonen idag var kanske inte det bästa för mig just idag. så jag fick sitta inne på en utav handläggarnas tomma kontor och göra lite administrativt arbete istället. skönt att den möjligheten finns.
så jag fick sitta alldeles ensammen inne i ett kontor och lyssna på lite radio och plura på lite. mycket bättre än att sitta i ett öppet kontorslandskap och sprida mina baciller vidare. :)
Har använt handspriten flitigt idag. och druckit 1 liter av min mirakeldryck.

Det måste förresten vara en sjujävla detox-effekt av den blandningen för från igår till idag har jag gått ner 2 kg!!
Vilket betyder att jag nu ifrån starten har gått ner 20 kg!! prick!! var tvungen att ställa mig 4 gånger på vågen imorse. trodde inte mina ögon.
Så nu har jag 4,8 kg kvar till mitt mål. tror jag kommer höja den ribban ytterligare och försöka mig på 5 kg till efter det. skulle vara nice.
får se hur segt dessa 4,8 går.

Nu på eftermiddagen fick jag samtal ifrån tjejen som bor i lägenheten jag ska flytta till. hon hade bokat en besiktningstid klockan 2 den sista september så jag kunde komma och hämta nycklarna redan halv 3!! uuunderbart! så nu är det helt spikat och klart. den 1:a oktober kommer vi kunna börja flytta allt.

se vilket flyt va? men det är inte slut ännu..

Åkte upp och hämtade theo på dagis. där jag blir jättearg på personalen för de låter theo sitta i byxorna ute i den jätteblöta sandlådan medans iprincip alla andra barna har på sig galonbyxor. jag ifrågasätter detta och får till svar att jamen det är ju så varmt ute. jaha?! jag har inte fodrade galonbrallor! och alla andra ungarna springer med galonisar.
så jag plockade upp theo som är alldeles kall och dyngsur i baken. lillhjärtat mitt. :(
Morrade lite åt personalen och åkte hem.

När jag öppnar dörren ligger ett brev ifrån kommunen på hallgolvet. öppnar det innan jag ens tagit av theo hans skor och jacka. det är erbjudande om plats på dagis!! theo har alltså fått sin plats på vreten from den 3:e oktober!!! yes!!
Fast jag kommer inte börja inskolningen förrän den 10:onde. men i alla fall! Han har fått platsen!!!

Det enda som saknas nu är att min nuvarande hyresvärd ska ringa och säga att de hittat någon som kan flytta in i min lägenhet redan den 4:e oktober så jag slipper dubbelhyran!! det skulle vara guld värt!! det skulle bara vara så underbart!!! :) Håll tummarna för mig.

En bra dag. även fast jag är sjuk och snörvlig.

Kommentarer
Postat av: jessica

Wow! Bra jobbat stumpilumpan!

2011-09-10 @ 09:32:57
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0